2014. március 14., péntek

J. R. Redmerski: Az örökké határa /2014/

Ismét kicsit lassabb sodrású vizeken... Rájöttem, hogy nem is rossz politika váltogatni a különböző stílusú könyvek közt. Ezzel a módszerrel legalább az biztosnak tűnik, hogy még vénségemre is megmarad az épelméjűségem - ami ugyebár relatív fogalom, kinek mit jelent az ép. Szóval röviden maradjunk annyiban, hogy remélhetőleg, a zakkantságom a jövőben is ugyanazon az íven fogja a pályát szelni, mint eleddig. Vagy ha nem, akkor az nem a könyveken fog múlni - bízzunk benne... Örök intelem, hogy sose becsüld alá az ellenfelet (jelen esetünkben a csalafinta írókat). Illetve nem szabad elfelejteni Murphy szintén örök érvényű igazságát sem, miszerint ami megtörténhet az meg is történik. Ha a kettőt összeadjuk, akkor szerintem már most leszögezhetjük, hogy statisztikailag igen nagy a valószínűsége annak, hogy nagyon is rövid időn belül, megint lesz szerencsém árnyékra vetődni, és beleválasztani egy olyan "jó" könyvbe, amiről menet közben majd jól kiderül, hogy rossz. De minek ennyire előre gondolkozni? Az élet egy hullámvasút, hol fent, hol lent... blablabla, meg az a híd, meg az egy mérföldes út, kis lépések... Hogy mikor lesz szó a könyvről? Hát most! Íme az előnye annak, ha két írásom közt nem telnek el hónapok... Nem nagyon tudok élménybeszámolni az engem ért történésekről, mert leginkább nem történt velem semmi, azon túl, hogy szorgos hangyaként cipeltem a cipelni valót, jöttem-mentem mint akinek fizetnek érte (és tényleg!), és lelkesen ütköztem sok száz alkalommal hazánk mentalitásával, és (főleg) habitusával... Jelentem: az elmúlt évhez viszonyítva ezen a fronton nem változott semmi. És akkor jöjjön a könyv...




"Amikor minden darabokra hullik, a szerelem akkor is megmarad…
Camryn Bennett soha nem volt még boldogabb, mint most. Öt hónap telt el azóta, hogy egy távolsági buszon megismerkedett lelki társával, Andrew Parrish-sel – és nem az esküvő lesz az egyetlen különleges esemény az eljövendőkben. Camryn idegesen, mégis izgatottan várja, hogy leélhesse az életét Andrew-val – azzal a férfival, akiről a szíve mélyén tudja, hogy örökké szeretni fogja. Oly sok minden áll még előttük – mígnem váratlanul bekövetkezik a tragédia.
Andrew nem érti, hogyan történhetett velük ilyesmi. Próbál továbblépni, és azt hiszi, Camryn is ezt teszi. De amikor rájön, hogy Camryn titokban iszonyatosan szenved, és a fájdalmat önpusztító módszerekkel igyekszik elnyomni, kész bármit megtenni, hogy visszahozza a lányt az életbe. Be akarja bizonyítani, hogy a szerelmük mindent legyőz. Andrew úgy dönt, hogy újabb, reménnyel és szenvedéllyel teli utazásra viszi Camrynt. Már csak arról kell meggyőznie a lányt, hogy vágjanak bele…"

Kiadó: Ulpius
Oldalak száma: 364
Ára: 3499 Ft



A soha határa az egyik legkedvesebb könyvélményeim közé tartozott. Szerettem mert jó volt a strukturális felépítése, tetszett mert a szereplők szépen fokozatosan sodródtak egymás felé, hatott az empatikus oldalamra, mert két olyan karakter köré épült a történet, akikkel könnyű volt azonosulni, és akiket könnyű volt megkedvelni. Andrew kifejezetten pikáns személyiséggel lett megáldva, a maga laza, szabadlelkű, kicsit művész, kicsit komoly, itt-ott lázadó formájában. Cam olyan lett amilyen - nőkről nem tudok lelkendezni -, a motivációi világosak voltak, érzelmi állapota jól levezethető volt. Egyben volt.


Nem is tudom mit vártam a második résztől. Ami már a fülszöveg elolvasása után is világos volt, hogy szereplőink jelen könyvben is szembesülni fognak valamilyen tragédiával, ami kibillenti őket a nyugalmukból. Spoiler, de szerintem igazán kicsi spoiler - mivel aki olvasta az első részt, majd utána a második rész ismertetőjét szerintem csípőből le fogja vágni -, hogy a jelen krízist főhőseinknél, a babájuk elvesztése fogja okozni. A lelki dráma ami e köré a fejlemény köré épül, nevezhető éppen realisztikusnak is. A fő komplikációt mégsem ez okozza. És a könyv epicentruma sem ez. A központi momentum, és a direkt üzenet az a szabadelvűség, illetve annak szembeállítása a társadalmi normákkal. És ez gyönyörű kis kampánykönyvvé varázsolja az egész művet, ami miatt én valahol mérhetetlenül csalódottá váltam.
Nincs bajom a szabadelvűséggel. Sőt a kontextus van annyira jól kidolgozott, hogy bárki könnyűszerrel képes megérteni, hogy a szereplőink miért ragaszkodnak annyira mereven ahhoz, hogy időről-időre menjenek mint akiket kergetnek, de... A könyv végére ez az üzenet már annyira kiabál, ami kínos feszengést idézhet elő az olvasóban. Bevallom bennem is gerjesztett ilyen érzéseket.

Tudjuk az első részből, hogy Cam mennyi mindenen ment keresztül (meghalt a barátja meg más le-fölmenő rokona is, kikezd vele a barátnője pasija, és a többi, és a többi), és tudjuk azt is hogy Andrew túlélt egy elég kemény harcot a rákkal... Ismerjük a szerelmüket, és együtt örültünk velük, amikor az első rész azzal a boldog képpel zárul, hogy gyermeket várnak, és hogy végre esélyük nyílik a boldogságra, és igen a nyugalomra is. Most ezt az idillt állítja szembe az író azzal, hogy ez azért mégsem ennyire idilli, merthogy a mi kis két kedves güzünk, ahelyett hogy örömtáncot járva vigyorogna mint a tejbe tök, azon morfondírozik, hogy szép-szép ez, de most akkor mi lesz ha megszületik a kicsi. Ha odapottyan a palánta, akkor nincs további vándorlás, nem lesz több "eszetlenül éljünk a mának"... Akkor jön a jó öreg sportszerű lecövekelés, és mókuskerék, ami pfúj... Erre a gondoltra meg jön az intenzív pánik, lábjegyzetben azzal, hogy ez azért nem azt jelenti hogy nem akarnák az utánpótlást. Várják ők azt a babát, csak azért Cam leginkább majd megfullad annak a gondolatától, hogy mit is jelent az életére nézve ez a fordulat. Ebből egyenesen következik, hogy miután beáll a krach, hősnőnket elönti a bűntudat. És nekem ezzel sincs bajom. Elhiszem hogy vannak olyan helyzetek - soha nem voltam ilyenben, de át tudom érezni -, amikor a körülmények olyanok, hogy az ember lánya megkönnyebbül egy vetélés után. Körülmény alatt pedig mindent értek, a családi okokon keresztül, a személyes okokon át (pl: nem vagyok elég érett a gyerekvállaláshoz), a társadalmi, illetve anyagi okokig. Azt is meg tudom érteni, hogy ez az érzés miért vált ki lelkiismeret-furdalást. Ezek mind természetes reakciók, egy rendkívüli helyzetben, amikkel nem könnyű tisztába jönni, és még nehezebb elfogadni, illetve feldolgozni őket. Jelen esetünkben a feldolgozási procedúrát Andrwe indítja el azzal, hogy bevágja Cam-et a kocsiba, és uccu neki. És itt indul a kalandtúra, aminek játékos elnevezése a "vadásszunk a múlt szellemeire, amik őrjöngve kívánkoznak a felszínre". Visszakanyarodunk azon stratégiailag fontos pontokig, amik jelenünkben a belső vívódásainkért felelősek, veszteségeinkig, és félelmeinkig. És nem fogjátok elhinni, de nekem még ezzel sem volt semmi bajom! Konkrétan a könyv záróakkordjáig nem volt túl sok bajom. Ha hű akarok lenni önmagamhoz akkor azért most idebiggyesztem, hogy azért ennek a könyvnek a ritmusa össze sem hasonlítható az elődjével, ez jóval lassabb, helyenként akár még unalomba is forduló. Illetve azt is megjegyezném, hogy annyira a problémákra fókuszál, amitől olykor-olykor elmegy az embernek az életkedve. De ezt ellenpontozandó azt is ide kell firkantanom, hogy Andrew egyenesen lenyűgöző - még mindig -, és ha valami megmenti a második részt az az Ő karaktere. De ezt ellenpontozandó, ami viszont kiverte nálam a biztosítékot az Cam, ezzel az állandóan jönni-menni mániájával, illetve a "totálisan nem tudom, hogy mit is akarok" attitűdjével.

Talán a legnagyobb bajom az volt a történettel, hogy a végén már úgy éreztem, hogy nekem kell elnézést kérnem azért, mert én nem úgy ragadom meg a napot, mint a hőseink. Van egy rész a sztori lezárásánál, amikor főszereplőink bölcsen bólogatva levezetik, hogy Andrew egyik testvérének azért ment tönkre a házassága, mert:

a, eleve problémáik voltak - nem tudjuk mik voltak azok, csupán halvány utalásokat kapunk;
b, agyonhajszolták magukat a mókuskerékben, hozták-vitték a gyerekeket, dolgoztak, aztán az volt az esti szórakozásuk, hogy megnéztek egy filmet...

Ugyanezen eszmecsere folytán Andrew kifejti, hogy ez a monotonitás lett a vesztük, mert Ők nem tudták úgy látni a világot, mint hőseink, nem ragadták meg a pillanatot ahogy kellett volna, illetve férfiúnk azt is levezeti, hogy nagy általánosságban a félelem az ami az embereket meggátolja abban, hogy tegyenek ez ellen az állandósulás, fásultság ellen. Hát ácsi! Köze nincs a félelemnek ahhoz, miért nem kezdek el világszerte, kontinensről kontinensre szökellni, mint egy gazella. Nagyon egyszerű az oka annak, miért nem teszek ilyet. Kényelmes, és kuckósodásra hajlamos egyén vagyok. Voltam én már nem egy alkalommal szállodában, utaztam is már ide-oda, és szentül állíthatom, a dolog sok minden csak nem komfortos. Nekem. Én az a fajta vagyok, aki szereti a lábait a nyakába tenni, szereti ha a környezete tele van olyan színekkel, és dolgokkal, amik melegséggel töltik el... Szeretem minden éjjel bevackolni magam az ágyamba (a saját ágyamba!), megszaglászni az ágyneműmet, amiből a kedvenc öblítőm illata árad... Szeretem tévénézés közben mindig ugyanazt a párnát ölelgetni... És igen, vannak tárgyak az otthonomban, amiket szívből gyűlölök, és amiket már évek óta szeretnék kidobni, de amiket aztán sosem dobok ki, mert valahol imádom őket, amiért utálom őket (na ebből jöjjön ki, aki tud). Ragaszkodom ahhoz, hogy úgy tunyulhassak el a kádamban, ahogy nekem tetszik, a millió plusz egy piperém közt, és igen, kell az is, hogy amikor kilépek az utcára, akkor állandóan jobbra-balra köszöntgessek, mert itt egy kedves szomszéd, ott a postás, ott a bolti eladó, az óvónő, a védőnő, a körzeti orvos, a sógorom, az anyósom, az anyám, a hentes, a munkatárs, a barát, a férjem barátja, a közös barátunk... Nekem egy hét egy idegen városban, vagy egy idegen országban, és máris elkezdem érezni, hogy gubózni akarok. Idegen falak köszönnek rám, nem tudom elengedni magam. Ja igen, és halálom a kiszámíthatatlanság. A spontaneitást imádom - józan keretek közt. Spontán sörözni, spontán összehívni a barátokat, elmenni moziba, leruccanni a tóhoz, megnézni egy filmet... berúgni hét közepén, csak mert totál spontán jó volt a hangulat. Spontán azonnal kitalálni mi legyen a gyermeked farsangkor, mert már megint benézted egy héttel a naptárt - na jó ez már a szórakozottság keretei közé esik, de kérem szépen, ez is nem egy spontán dolgot idézett már elő... Lényeg a lényeg: van annyi kihívás a hétköznapjaimban, hogy örüljek, és megbecsüljem ezeket a nem tervezett, és apró dolgokat is. És ettől úgy érzem, nincs is szükségem többre. Nem hajt a kényszer, hogy ettől jobban megragadjam a pillanataimat. Vannak értékes emberek körülöttem, akik bearanyozzák a napjaimat, akikhez ragaszkodom. Van egy egészséges gyermekem, egy hozzám hasonlóan lökött férjem, barátaim, aki soha egy percig nem akadtak még fenn azon, hogy milyen is vagyok - fogalmam sincs hogyan csinálják... Van egy biztos jövedelmem, és egy kicsi, de rendes lakás amit otthonomnak nevezhetek. Ne kérjek már azért elnézést, mert nem szaladok a nagyvilágba kínomban!

Ami a szabadlelkűség legnagyobb propagandája volt a könyvben az a végén Lily monológja. Az olyan baromi nagy túlzás lett, amitől kedvem lett volna feljajdulni. Az első rész végén, nem voltam nyugodt, mivel a rák alattomos betegség, és nekem hiányzott egy olyan lezárás, ami szépen képileg lefesti, hogy szereplőinkkel évek múltán is minden rendben van. Hát ezt most megkaptam, csak nem úgy ahogy szerettem volna! Az hogy a közös lányuk a saját szemszögéből lefesti milyen tökéletesek a szülei, az csak egy dolog... De hogy ezt is, akárcsak a házasságuk sikerességét, annak a számlájára írjuk, hogy nem bírtak nyugton maradni, na köszönöm, de erre nem nagyon volt szükségem. Ne vegyen az ember mindent magától értetődőnek, ne hagyjuk kimondatlanul az érzelmeinket, legyünk hálásak azért, amink van... Kérdem én, de tényleg, komolyan kérdezem: a mi helyzetünkben, a mi társadalmunkban, ki az aki megengedheti magának, hogy bármit is magától értetődőnek vegyen? Ki az, aki nem tanulja meg idejekorán, hogy itt mindenért meg kell küzdeni, és nem kevés áldozatot kell hozni? Nem az a bajom, hogy vannak szabad gondolkozású emberek... Legyenek! Isten látja lelkem, valamikor tíz évvel ezelőtt én is egy furgonnal akartam beutazni Európát! Elmúlt... Történtek helyette más dolgok, szereztem más élményeket, más tapasztalatokat. És eszem ágában sem volt az egyéves fiammal nekivágni a bizonytalanságnak. Egyrészt, mert szerintem ehhez egy egyéves gyerek még kicsi, másrészt pedig, mert szerintem egy gyermek korai fejlődési szakaszában az egyik legfontosabb jellemző az állandóság. És ráadásul az én fiam speciel 11 hónaposan még nem aludta át az éjszakát, ergo olyan voltam mint egy zombi, és kisebb gondom is nagyobb volt annál, minthogy világkörüli utakat szervezzek. Én nem voltam/vagyok híve annak, hogy a pár hónapos gyermekemre mindig ez vagy az vigyázzon (a fiam a mai napig nem aludt máshol éjszaka, csak itthon), én szültem, az én felelősségem, és aki gyakorló szülő az tudja, milyen kihívásokkal teli az első pár hónap/év - főleg ha mindkét fél dolgozik (hazánkban jó szokáshoz híven reggeltől napestig). És eszemben sincs panaszkodni! Amim van, azért keményen megdolgoztam, és dolgozom érte mind a mai napig, és komolyan meg is becsülöm, mint minden percet, amit a családommal, a szeretteimmel tölthetek. Az élet hajlamos kemény leckéket adni, és szerintem aki csak egy kicsit is odafigyel, az képes megtanulni értékelni a dolgait, akár a maga jóval szolidabb kereti közt is.
Igen ez az előbbi néhány sor, telve van alig elfojtott indulatokkal. Ezt váltotta ki belőlem a könyv lezárása. És ezért vagyok én dühös.

De csak hogy ne mindig a negatívumokról beszéljek...

Volt egy rész, amit megkönnyeztem, méghozzá az amikor megszületik a lányuk, és Andrew, és Cam a kicsi nevén tanakodnak. Amit ott Andrew leművel... Ahogy levezeti, miért is legyen Lily Lily... Na az a rész csillagos ötösre sikerült. Kár hogy ezt nem tudom általánosítani az egész könyvre.
Mindenesetre senkit nem akarok eltántorítani a folytatástól. Szerintem sokan lesznek úgy vele, hogy minden gond nélkül el tudnak majd merülni a főhősök érzelmi viharaiban - ami leginkább Andrew vonzó karakterének lesz betudható. Szerintem sokan lesznek úgyis vele, hogy kedvelni fogják a második részt - mivel ugyanarról a párról szól, akik az első részben már egyszer felvillanyoztak minket. Én mindenkinek a legjobbat kívánom az olvasáshoz, és nagyon bízom abban, hogy sokan lesznek, akik nem úgy fogják megélni ezt a részt mint én. Ismerünk engem... hajlamos vagyok túlzottan elveszni a részletekben... De bármennyire is igyekszem mentegetni ezt a művet, sajnos akkor is azt kell mondjam, nem volt teljesen kerek.

Értékelés: 6 pont
Share:

13 megjegyzés:

  1. Hali :)

    Egyik oldalon volt egy értékelés felmérés a könyvvel kapcsolatban 1-5-ig.
    3 és 4 között vacilláltam, de végül 4-est adtam rá.
    Az első részhez képest ömlengősre sikerült. Cam karaktere valóban rontott az élményen és ez a sulykolós ’utazzunk,hogy ne ragadjunk be a szürke hétköznapok végtelenségébe’ nézőpont… (ezért is hezitáltam a pontozást illetően). Próbáltam beleképzelni magam minden szituációba,hogy megértsem a reakcióikat –nem ment mindig- .
    Sok tinédzser és fiatal felnőtt életében vannak hasonló dilemmák (talán még idősebb korban is), nem akarnak belefásulni a monotonitásba. Ezt legfőképp szerintem az a fajta egysíkúság válthatja ki, amit a szüleiktől, ismerősöktől, … látnak. Reggel felellni, elvinni a gyereket oviba/iskolába, majd robot este összerogyásig. Hazaérve gyors főzés, élménybeszámoló, majd alvás. És ugye ott vannak a közben felmerülő problémák arzenálja is. De ahogy említetted, nem csak ebből áll az élet. Vannak kisebb-nagyobb örömök is a hétköznapokban,amik kizökkentenek a mókuskerékből és vidámságot adnak. A kérdés az, hogy ki mit akar meglátni és megélni. És igen. Erre nem az a megfelelő megoldás, hogy megszállottan kergetem az utazások adta élményt,mert az milyen felszabadító. Ez a fajta életstílus még addig el is megy, amíg az ember nem kötelezi el magát a családtervezés/alapítás oltáránál. Bár,őszintén szólva én ebbe az utazgatásba is belefáradnék, amit a könyv bemutat nekünk. Persze eleinte nagyon is élvezném, de ennyire aktív vándorlás számomra ugyan azt váltaná ki, mint amit a szereplőknél a letelepedés. Unalmas, egyhangú és monoton lenne, hiába mindig új környezetben gyönyörködhetnék.
    A könyv vége, ahol Lily 1 éves szülinapi partija után sorsolnak, és a félelmeket pro kontra veszik lajstromba… Őszintén, egy ilyen pici gyerekkel nem kelnék kalandozó utazásra, még olyan „visszafogott” módon sem, ahogy ezt olvashattuk. Még általános iskolás koromban voltak olyan osztálytársaim, akik ingáztak a szüleik beosztása miatt. Volt,aki élvezte, bár az, hogy alig illeszkedett be és barátkozott össze az ottani gyerekekkel „A” helyen már jöhetett vissza,nem töltötte el kitörő lelkesedéssel,de nem rázta meg.

    Folytatom... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Folytatás.... :)

      Úgy fogta fel, hogy megismerkedett új arcokkal és élvezte, amíg lehetett. Volt olyan,aki a nagyszüleit választotta,mert képtelen volt erre az életstílusra és megrázta a tudat, hogy minden barátját elveszíti, és alig épít fel újakat, menniük kell megint. Egy lánynak az apukája katonatiszt volt és állandóan vándoroltak. Épp ezért nem barátkozott, csak elvolt velünk, de sosem oldódott fel igazán. Mindig azt mondta, hogy itt sem lesznek sokáig és nem akar túlságosan kötődni. A különféle iskolai elvárásokról és rendszerről már nem is beszélve. Persze ezek más okok a folyamatos utazásokra, de az sem lehet kellemes, ha spontán viselkedésből cselekszünk így. Nagyon is meg tudja zavarni egy gyerek fejlődését és szocializálódását akármilyen izgalmas is új országokat felfedezni (persze a kivétel erősíti a szabályt).
      Nem véletlen, hogy az emberek többsége ilyenkor az „állandó” mellett voksol.
      Ilyen esetben – ha nekem lenne 7 mérföldes csizma a talpamra ragasztva-, annyival módosítanám a vándorlási ösztönömet, hogy a gyerek iskolai szüneteiben kelnék útra. Ez őt sem rázná meg, sőt! Milyen élmény lenne számára, amikor a barátainak áradozhatna hol járt a szünetben, mi mindent fedezett fel és élt át. Ez a megoldás lenne az a bizonyos „a kecske is jóllakjon, a káposzta is megmaradjon” eset.
      Az állandó anyagi bizonytalanságról (vagyis a hiányáról) már nem is beszélve. …

      Szóval eddig az ominózus részig (Lily 1 éves bulijáig) hellyel-közel egy halovány 4-es színt volt, a többit meg bedobtam a fekete lyukba. Az első résznél sem tetszett a lezárás és ez ennél sem volt másképp. Nem ítélem el a hasonló vándorlási kényszerrel működő embereket és nem is erősített meg abban,hogy csapot papot itt hagyva szedelőzködjek,mert unalmas az életem. Ezért szép ez a világ, mert ilyen sokszínű.
      Meg lehet oldani ezt a fajta kalandtúrát mindig más helyre való nyaralásokkal vagy telelésekkel.

      Üdv:
      Nicole

      Törlés
    2. Pontosan. Nem lep meg hogy ismét egy hullámhosszon jár az agyunk... :) Az utazási kényszerem nekem is kimerül abban, hogy ha úgy jön ki a lépés akkor nyaralok... Ami nem túl sűrűn esik meg, de ez már más lapra tartozik. :) Nem ítélem el én sem azokat az embereket, akik úgy gondolkoznak, mint Andrew vagy Cam, de nem szeretem ha ebből általánosítanak, illetve nem bírom ha valamit le akarnak tuszkolni a torkomon. Szóval igen... Azon a skálán egy erős közepes a könyv, nem több... Többet vártam volna tőle. Annyi mindent ki lehetett volna hozni belőle... Na de ez van, nincs mit tenni. :) A gyerekkérdés részemről pedig nem képezheti vita tárgyát. Ahogy te is mondtad, nem véletlenül választják az emberek az állandóságot akkor, amikor már van a képben egy csemete. Amíg egyedül van az ember, addig üsse kavics, használja ki az időt, ahogy neki tetszik. De a megállapodást, nem hiába hívják megállapodásnak. :) Ezért szoktam én azt mondani, hogy a fiatalságot ki kell használni, pont azért, hogy amikor rálépünk a "megkomolyodás" útjára, ne legyen hiányérzetünk. Szerintem ez az egészséges. Még mindig indulatos vagyok a könyv végétől... :D

      Törlés
  2. Talán az egyik legnagyobb könyvcsalódásom volt. Tettszett az első rész nagyon. Vártam ezt is de valahogy ez nem. Persze ez a mi kis kelet europai felfogásunk életvitelűnk( még saját repülőtársaságunk sincs!!) nem pont ezt az életetvitelt erősíti, de akkor is ez a szabadságvágy ez a világpolgárság nekem nagyon erőltetettnek tűnt. Ugy gondolom, hogy annak unalmas az élete aki hagyja, hogy az legyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen jól gondolod. :) Én is így gondolom. :) Annyi lehetőség adott a hétköznapokban is hogy az ember színesedhessen, élvezhesse a rá váró perceket... Csak meg kell ezeket látni, és meg kell ezeket ragadni. Mondjuk abban is van valami, hogy a mi társadalmi berendezkedésünk teljesen más fókuszpontokat épít ki az ember lelkében... Vélhetően nálunk mindenki zsigeri szinten tart a kiszámíthatatlanságtól, mert kapunk belőle épp eleget... De akkor is erőltetett, ahogy mondod. Marha nehezen, vagyis leginkább képtelen vagyok azonosulni ezzel a mentalitással. És még mindig azt tartom, hogy a könyv túl erőszakos az "üzenet" átadását tekintve... Csalódás volt. :)

      Törlés
  3. Nekem is nagyon nagy csalódás volt a könyv. Őszintén szólva én azt is megbántam , hogy elolvastam. Az első rész nagyon tetszett és valahogy nekem az úgy volt kerek egész ahogy volt. Ebből a második részből én azt látom hogy az írónő eredetileg nem is akart folytatást, csak az első rész nagy sikere után még le kellett egy bőrt húzni a sztoriról. Hát nagyon erőltettre sikeredett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, tény hogy van egy erőltetett hangulata a dolognak. Ebből is látszik, hogy van amit nem szabad folytatni. Már mindegy... te is elolvastad, én is elolvastam. Amit tehetünk hogy nagy fortyogva lekönyveljük a tapasztalatot. :) Szomorú... :) Mondhatnám, hogy a következő jobb lesz, de most Day Megigézve c. remekét olvasom... És hát az nagyon nem jobb... Sőt! :)

      Törlés
  4. Hatalmas kedvencem az első rész, de ez a második... nem. Még ma is belefájdult a fejem, ha rágondoltam.
    Untattak az utazások (egy-kettő annyira nem), a kis nimfomániás részem is csalódott, ezek a "és most szeretkezünk" fajta zárómondatok kiakasztottak.
    Lily születésénél éreztem azt, hogy ez jó, itt kellene abbahagyni, mert olyan szép kerek volt, meg ahogy mondtad, Andrew hozzáállása hogy miért kapja a kislány az első baba nevét, megérintett. Pech, hogy nem itt fejezte be az írónő, mert a többi oldal nem tetszett. Az epilógussal meg annyira túlzásba esett. Áh nagyon sajnálom ezt a könyvet, de több ponton erőltetettre sikerült.
    Hogy bírod Day varászlatos szerelmes pornóját? Még röhögni sem lehet rajta mint Miller könyvein. Szomorú, hogy ilyet kiadnak. Az Elakadó lélegzettel hogy állsz? Már tűkön ülök, annyira várom az értékelésed. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Day-t ma fejeztem be... és hagyjuk... :D Lesz róla olyan véleményem, de olyan... :) Az Elakadó lélegzettel is kivégeztem magam, csak még nem szántam rá magam a véleményezésre... :D Kíváncsi vagyok én is rá hogy mit fogok majd róla írni. Day egyértelmű, egy szóval leírható: igénytelen... Totálisan le vagyok döbbenve. Ami azért nagy szó, figyelembe véve az előzményeket. El nem tudom képzelni hogyan jelenhetett meg ez... :)

      Törlés
  5. Kedves Roselyn!

    Úgy érzem hogy egyezik a többiekkel a véleményünk.Végre én is eljutottam odáig hogy elolvassam a második részt és egyáltalán nem bántam meg de azért vannak nem egy-két hibái a könyvnek bár nekem így is tetszett de azért kissé többet vártam volna mondjuk úgy sokallta...Vagy épp ahogy írták az előző kommentelők hogy azaz epilógus talán mégsem kellett volna. :)

    Üdv.:Eve

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Eve!

      Hát nekem nagyon nagy pofára hanyatlás volt a történet. Indulatossá váltam tőle, szerintem azért is, mert én túl precízen gondolkodom. Én nem bírom, ha csak úgy lazán megyek bele a vakvilágba. :D Én másképp, máshol lázadok. :D Nekem kell a biztos tudat, hogy van hová hazamennem, hogy lesz miből megvennem a dolgaimat, és hogy ki fogom tudni fizetni, amiket ki kell fizetnem. Ha kell, ehhez fejen állva fogok labdákkal egyensúlyozni... Értem én, hogy meg kell ragadni a pillanatot, de meg lehet azt a jut is marad is elve alapján ragadni, nem kell fatalistaként csak végletekben gondolkozni hozzá... És igen, a könyv legvége volt a pont az i-n, amikor levezetik, hogy azért más az Ő házasságuk, mert ellentmondtak a mókuskeréknek... A könyv idealizál nem is kicsit. Ez az egész gyakorlatban egyszerűen kivitelezhetetlen lenne, így ebben a formában, ahogy az írónő felfesti. Vagy igen, kivitelezhető lenne, de hogy a kislány a végén nem feltétlenül lenne csupa mosoly, na szerintem az is biztos. :)

      Üdv,
      Linda

      Törlés
  6. Már nem emlékszem pontosan, hogy hol volt pontosan a könyvben és hogy szólt, de mondott egy olyat Andrew, hogy nem az utazás a fontos meg a spontánság, hanem ha elkezd hiányozni ez meg a hétköznapokból való kitörés, de nem teszel ellene. Apróság, de szerintem fontos. Nem arról van szó tehát, hogy ha nem utazgatsz körbe-körbe, akkor neked egy sz@r életed van, mert ha boldog vagy így, akkor nincs probléma, hanem ha szíved szerint mennél-mennél, de nem mész.
    Csak ennyit szerettem volna mondani :) Nem túl alátámasztott, mert nem tudom, hogy hol van ez a rész pontosan, de tisztán emlékszem, hogy olvastam egy ilyet, mert nekem is már kezdett olyan érzésem lenni, hogy ez az Andrew hogy unná akkor az én életem, de aztán megnyugtatott ezzel a hozzáállással :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet hogy volt benne ilyen kijelentés, csak ezek szerint nem volt túl hangsúlyos, ellenben a másik oldal, a szabadosság elve, elég nagy felkiáltójelet kapott. :) Az ingerszegény környezet lehet kiakasztó hatású... Sőt, otthon lenni állandóan, és kifelé a tökéletes családi álmot mutatni, szintén nem éppen pihentető. És igen, a bölcsesség, hogy ragadd meg a pillanatot, szintén nagy részben jelen van a könyvben. Ami nekem nem tetszett, és ami miatt nem is okozott jó élményt maga a történet, az az a tény, hogy átlendültünk a paci túlsó oldalára. Annyi módon lehet kiélvezni a pillanatot. Annyi lehetősége van az embernek nap, mint nap tenni a boldogságáért - a körülményeket, az igényeket, és a lehetőségeket is figyelembe véve -, hogy egyszerűen nem bírtam lenyelni a végét a műnek. Egy egyéves gyerekkel nekimenni a nagyvilágnak? Hát jó. Rendben. Bár az is kifelejtődik a sztoriból, hogy egy nő gondolkodása mennyire megváltozik ahogy megszületik a gyereke/gyerekei. Valahogy olyan érzésem lett tőle, mintha pálcát törnének a fejem felett, csak mert én is ott grasszálok abban a bizonyos kerékben, és jaj nekem ezért, mert emiatt csak egy végem lehet - elvált nőként zokogni a romjaim fölött, visszasírva az elpocsékolt időmet. Ööö... nem. :D És én biztos vagyok abban hogy Andrew - bármennyire jó pasi is, (merthogy az :D) - az én kicsiny kis életemet, és merev hozzáállásomat, nem tudná elviselni... :D De ezzel sincs baj, mert bármennyire is jó pasi, én sem lennék képes vele mit kezdeni - minden tetkója, a jó szex, és a zene ellenére sem... Bár itt a jó szexen el kellene gondolkoznom előbb egy keveset. :D Ők ketten egy külön világ, amihez nekem soha, semmilyen közöm nem lesz. Amennyiben van aki ezt a realitásban is megtudja oldani így, annak örülök, amennyiben ez Őt elégedetté teszi - és amíg nem akar kéretlen konklúziót olvasni a fejemre. :D Én annyiban változtattam volna meg a könyvet, hogy lezártam volna azzal, hogy nekivágnak, mondjuk a gyerek öt éves kora körül a nagy kalandnak. És pont. Ha nem lett volna a végén az esti mese, akkor lehet hogy nekem sem habzott volna föl a szám. :D
      Szerintem mindenki vágyik a kitörésre, csak nem mindenki ugyanolyan mértékben, és nem ugyanúgy. Nekem például már az is sok a kitörésből, amikor a baráti körömmel a nagy lazulásban többet iszunk, mint kellene, aztán másnak a fürdőszoba csempéjén kopog a homlokom, miközben azt kántálom magamban, hogy "eztnemhiszemeleztnemhiszemel". :D A szabadság jó dolog, csak ha sok van belőle, annak sem olyan édes ám az íze. És ahogy bele lehet őrülni a monotonitásba, úgy bele lehet fáradni a spontaneitásba is. És az embernek, mindig az kell, ami nincs. Ergo: egyáltalán nem biztos, hogy azzal hogy útra kelnek, és mennek mint a güzü, egyenesben is maradnak. Mert mi van ha közben Andrew úgy érzi megöregedett? Ez egy durva hipotézis... Vagy mi van ha hölgyeményünk döbben rá arra, hogy utazás ide vagy oda, neki bizony még nem való a kötelezettség? Na most ebbe megint jobban belemásztam, mint kellene, így csak röviden: az ilyen indokok miatt mondom én azt, hogy kettejüknek ez az életmód oké, örülünk, hogy Ők örülnek, de ebből ne általánosítsunk, mert az sajnos visszatetszést kelthet, ahogy keltett is több olvasóban - igen, köztük bennem is. És akkor most itt befejezem, mert még azt fogod hinni rólam, hogy egy elmeroggyant liba vagyok, kényszeres szófosással - és nem is fogod túl messze találni magad az igazságtól. :)

      Törlés