2014. április 21., hétfő

Liebster Award #2

Mindig öröm amikor elismerést kapunk, amikor igazolódik, hogy nem tesszük feleslegesen, amit teszünk. Amikor az olvasóktól, vagy bloggertársaktól kap az ember lánya egy pozitív értékelést, vagy pár kedves szót, az felülmúlhatatlan érzés. Megmelengeti a keblet, és esetenként vigyorgásra késztet... összességében erősíti azt a tudatot, hogy nem lebecsülendő az internetközösségek fontossága - ebben a közegben nem léteznek földrajzi távolságok, ugyanúgy lehet a barátod az, aki a városodban lakik, és lehet barátod az is, aki egy országgal arrébb él. Annie már a kezdet kezdetétől velem van, az elsők közt fedezett fel magának, és mondanom sem kell, hogy rekordidő alatt szövődött köztünk barátság (remélem a részéről is elmondható ugyanez, függetlenül attól, hogy a levélváltásaink néha lassabb ütemet öltenek magukra - főleg nekem köszönhetően). Ő hamarabb nyitotta meg a blogját, mint én, így duplán öröm számomra, hogy rám is gondolt, amikor díjazni kellett a számára legkedvesebb blogokat. Általa lehetek büszke tulajdonosa ennek a szépségnek:



Nagyon szépen köszönöm!

És akkor hogy mit is kell tudni erről a díjról...

Szabályok:
1) Tedd ki, kitől van a díj!
2) Írj magadról 11 dolgot!
3) Válaszolj 11 kérdésre!
4) Küldd tovább 11 bloggernek!


A 11 dolog magamról... (igyekszem olyanokat írni, amik érdekesnek hathatnak...)

1, Eddig összesen négy alkalommal műtöttek meg, nem számítva a fiam születését. Ebből adódóan rühellem a kórházakat... Ez nem egyszerű utálat, ez inkább már egy pánikbetegséghez hasonló idegbaj. A vicc: édesanyám az egészségügyben dolgozott világ életében, így ott töltöttem a gyerekkoromat. Teljesen addig kellemes emlékeim is vannak a dologról, amíg nem engem kellett felnyiszálni. Például elmondhatom magamról, hogy már óvodás koromban vérlemezkéket lestem a mikroszkóp alatt, illetve baktériumokat vizsgáltam vizeletmintából... És íme a válasz, hogy miért is vagyok a szó legkedvesebb értelmében véve ferde. Egy kis érdekességet még leírnék ide... Régebben, amíg nem volt a HCG szint kimutatásra alkalmas terhességi gyorsteszt, addig a laboratóriumokban kecskebékákkal mutatták ki a terhességet. A folyamat a következőképpen zajlott: beinjekciózták a tesztelni kívánt vizeletmintát a béka bőre alá, majd megkatéterezték a békát. Amennyiben a vett mintában volt spermium - tehát a béka szervezete úgy reagált a beinjekciózott vizeletre, hogy elkezdett hímivarsejtet termelni - akkor a hölgyike akitől a vizeletmintát vették terhes volt. Bezony... A régi laborokban ötliteres tartályokban kecskebékákat tartottak.

2, Ugyan szerintem semmit nem jelent, de ha már érdekességekben gondolkozom... Az eddig elvégzett IQ tesztjeim alapján az intelligenciahányadosom 122 pont. Ezzel a népesség kemény 6%-át képviselem. Ehhez való viszonyom visszásnak mondható. Egyrészt, mert nem hiszek abban hogy ez bármit is determinálna (legfeljebb annyit lehet kikövetkeztetni belőle, hogy könnyebben látom át az összefüggéseket, és emiatt szeretem a logikusan felépített dolgokat), másrészt - és szerintem ez nyilvánvaló - ez az érték nem egyenesen arányos a műveltséggel, illetve az érzelmi intelligenciával. Félelmem: vulkáni vagyok...

3, Tele vagyok fóbiákkal, és ez nem vicc. Nem bírom a magasságot - ezt már szerintem említettem korábban is - méghozzá olyannyira nem, hogy még a mély vízben is kitör belőlem a pánik. Irányításkényszeres is vagyok, attól is elkap az idegbaj, ha valamit nem tudok kontrollálni... Ezen felül minden ízeltlábútól lever a víz, legyen az kicsi vagy nagy, repüljön, vagy csak meneteljen. Ez a riadalmam olyan mértékű, hogy nem vagyok képes a kérdéses ízeltlábút még csak leütni sem... Inkább hősiesen sikoltozva mászok fel valaminek a tetejére, míg valaki legyilkolja a szerencsétlen rovarját. A katicát is utálom. A dongókra, darazsakra, és szúnyogokra allergiás vagyok, ha megcsípnek vándorkiütéseim lesznek, és napokig fürdőzhetem miattuk különböző bőrnyugtatók tömegében, és persze ilyenkor a kalcium a barátunk... Mindenhez rutint alakítottam ki, és nem szeretem ha a rutinjaimat felborítják. Utálom ha valaki késik egy megbeszélt találkozóról, mert én sem késem el soha, és személyem elleni sértésnek veszem, ha valaki azt feltételezi rólam, hogy nincs jobb dolgom, mint őrá várni. Szóval igen... az enyhe OCD (obszesszív-kompulzív megbetegedés, kényszerbetegség) tüneteivel közeli barátságban mondhatom magam.

4, Minden este lefekvés előtt kell hogy legyen egy órám, amit csak gondolkozásra fordítok. Hogy miről is gondolkozom ezalatt az egy óra alatt, az élethelyzettől függ. Van hogy a legújabb ötletemen morfondírozok, van hogy valamin, ami éppen akkor zajlik az életemben. Elemzem a helyzetet, a helyzethez való viszonyomat, az érzelmi reakcióimat, feltérképezem az esetleges lehetőségeimet, és elkezdek sakkozni, hogy melyik lépésem milyen reakciókat válthatna ki. Ebben az egy órában ragaszkodom a csendhez. Hangok közül, ami nagyon tud irritálni, az egy másik ember lélegzetvétele (elkezdem azt figyelni, és nem jutok előre a gondolataimban), vagy a horkolás (minden eseteben utálom).

5, Tizennégy éves koromig komoly problémát jelentett nekem belenézni az emberek szemébe. Az emberi tekintetet túl intenzívnek találtam, és mindig nagy fokú zavartságot okozott, hogy nem tudtam értelmezni a benne látottakat.

6, Vallások közül az egyetlen amiben látok értelmet, az a buddhizmus.

7, Dohányzom... Eddig kétszer leszoktam, majd mind a kétszer vissza is szoktam. Nem azzal van a baj, hogy nem tudnám megállni hogy ne gyújtsak rá. Egyszerűen csak az önképemet akkor érzem teljesnek, ha füstölök. Ez valamilyen művészlelkes vadbaromság lehet nálam...

8, Sokszor hallgatok klasszikus zenét. És elég romantikus vagyok ebből a szempontból... Beethoven zongoraszonátái közül van egy-két kedvenc, Vivaldi-tól csak a telet vagyok képes meghallgatni, a Carmina Burana-tól kiszaladok a világból, Rachmaninoff hangulatomtól függ (volt idő, amikor nagyon rákaptam), Brahms Magyar táncok együttese bármikor jöhet, Mozart Varázsfuvolája elképeszt... Hihetetlen hogy vannak olyan énekesnők, akik az ultrahangig képesek felnyomni a magas cét. Csajkovszkij akkor kerül szóba ha nagyon keringősre akarom venni a figurát. Strauss Radetzky indulójára pedig mindig boldogság önti el a szívem. Minden év elején van Bécsben egy újévi koncert, és ott rendszerint ezzel zárnak, és olyan lelkesítő, hogy az valami lehengerlő. Viszont a Strauss keringőket annyira nem kedvelem. Ezen felül olykor operát is hallgatok. Abszolút kedvenc Verdi Nabucco-jából a Szabadságkórus. De kedvelem Puccinit is. Ja igen, és vannak musical-ek is, amiket imádok. A legnagyobb barátom az Elisabeth. Konkrétan kívülről fújom - az "Az már nem én lennék"-et hajlamos vagyok szalonspiccesen teljes lendületből énekelni (nem is értem miért...), párhuzamosan az összes Disney slágerrel. A "Hogyha kell egy tánc"-ról már ne is beszéljünk...

9, Legnagyobb vágyam egyszer kiköltözni egy hegyvidéki, masszív házacskába, amiben van kandalló, és ami jó messze van minden lakott területtől.

10, Jól rajzolok... De nem szeretek... Arcképeket rajzoltam grafittal hosszú éveken keresztül, de meguntam.

11, A mogyorókrémet szerintem szentségtörés kenyérre kenni. Kiskanállal, önmagában fogyasztom. Másik átmeneti ferdülésem volt, hogy egy időben kristálycukorral ettem a sültkrumplit...


Annie kérdései, és a válaszaim:

1. Téged is sokkhatásként ért az Egmont kivonulása a magyar könyvpiacról?
Nem mondanám, hogy sokkot kaptam a hírtől, de meglepett, annak ellenére, hogy számítani lehetett valami hasonlóra. A kérdés ami nem hagy nyugodni: mi lesz ezután Nalini Singh-gel?

2. Van olyan könyvadaptáció amit jobbnak tartasz mint magát a regényt?
Nem rémlik hogy lenne ilyen. Olyan bezzeg rémlik, ami rosszabb volt, mint a könyv...

3. Kik a kedvenc íróid és miért? (legalább három szerzőt kérnék szépen)
Kedvenc írók... Hmmm... Egy könyves blogban... :D
Karen Rose, J. R. Ward, Kresley Cole, Jeaniene Frost, Koontz, Stephen King, Nalini Singh, Kenyon...
Van egy pár kedvenc íróm, illetve van olyan, akihez hangulatomnál kell lennem... Ilyen például Lőrinc L. László (majd minden könyvét olvastam, és kedvelem, de leginkább csak akkor, ha lötyögni akarok), vagy akár ide sorolnám Martina Cole-t is.
Azokat az írókat kedvelem, akiknek a stílusa annyira profi, hogy nem veszem észre hogy olvasok, miközben olvasok. Akik képesek elérni azt, hogy annyira magába szippant a történetük, hogy teljesen elfelejtem miattuk a külvilágot. 

4. Legkedvesebb dalod/dalaid amit/amiket könyvek által ismertél meg?
Nincs ilyen. A zenei ízlésem még nem ütközött egyik általam olvasott könyvvel sem.

5. Legkedvesebb könyvsorozataid?
Ward: Fekete Tőr Testvériség
Cole: Halhatatlanok alkonyat után
Singh: Egy világ - két faj - állandó küzdelem avagy Psy - Changeling sorozat

6. Melyik a kedvenc évszakod?
Tavasz/nyár

7. Szereted az ünnepeket?
Röviden? Nem.

8. Voltál már cikis helyzetben amikor nyilvános helyen olvastál? (például egy vicces résznél hangosan felröhögtél, amikor pont a szénsavas üdítődet kortyolgattad, amiért minden szempár rád szegeződött)
Csak cikis helyzetekben szoktam lenni, amiket én nem érzek annak. Nem nagyon foglalkoztat ismeretlenek véleménye, az meg miért cikis ha valaki mondjuk egy nyilvános helyen, nagyon elmerülve olvas? Az sokkal elszomorítóbb, amikor fiatalok egymáson keresztül böfögve-röfögve idétlenkednek...
Egyszer hazafelé mentem a buszon a munkából egy kollégámmal, és szóba került a Szürke ötven árnyalat. Fennhangon ecseteltem a véleményem, Ő is a sajátját. Kolleginám a következő megállóban leszállt, erre a mellettünk eddig csendben álldogáló ismeretlen hölgyike aranyosan megkérdezte, hogy akkor most megéri-e megvenni a könyvet vagy sem... A következő két megálló alatt neki is kifejtettem a véleményem.

9. Moziba jársz vagy inkább letöltögeted a filmeket?
Evidens hogy minden megtakarított pénzemet a mozilátogatásba ölöm... :D

10. Könyv vagy e-book párti vagy?
Könyv.

11. Melyik volt az eddigi legrosszabb könyv amit az idén olvastál?
Sylvia Day: Megigézve - nem túl meglepő módon...

Kérdéseim:
1, Ha a közszereplők közül kellene választani (színészek/énekesek/sportolók...tkp. bárki, aki él és ismert), ki lenne az abszolút kedvenc, és miért?
2, Ki a példaképed, és miért? (Lehet most élő, vagy halott, családtag, bárki, akinek az életműve motivál)
3, Gyümölcsös, vagy zöldséges vagy?
5, Első csókos történetet kérnék szépen...
6, Kedvenc mesehős? Miért?
7, Ha lehetne egy szuperképességed, melyiket választanád? (például: láthatatlanság, repülés, földöntúli erő, teleportálás, telekinézis...)
8, Ha pasi lehetnél egy napra, mi lenne az első dolog amit megtennél?
9, Hány évesen olvastad el az első könyved? Melyik könyv volt az?
10, Mi lenne számodra az álommunkahely?
11, Hol nyaraltál legutóbb?

A díjazottjaimat a Moly.hu-n értesítem.

Sok locsolót (el ne hervadjatok nekem...), és boldog húsvéti ünnepeket kívánok mindenkinek!


Share:

5 megjegyzés:

  1. Csajszikám, levelezés ide vagy oda, jó barátném vagy és az is maradsz! :* :)
    Köszönöm a szép hosszú válaszokat, az icipici bioszórát. :)
    Nem csak te pánikolsz be a mély víztől, én is. Szegény te... jön a nyár, jönnek a legyek és a szúnyogok. :D Azt a... nem tudtam, hogy szereted a komolyzenét. Vagy csak elfelejtettem.
    Neked is Boldog Húsvétot! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a komolyzenés dolgot még nem tárgyaltuk ki. Nem nagyon szoktam erről beszélni, mert nem sok értelmét látom. Tapasztalataim szerint sokaknak elkerekedik a szeme, amikor elkezdem azt taglalni, miért kedvelem Beethoven mondjuk ezen kis szösszenetét:
      https://www.youtube.com/watch?v=EU0alisl60s

      Vagy hogy Schubert Halál és a lánykája miért hat meg (imádom a hegedűt is, és a vonósnégyesektől lúdbőrzik a hátam, ha jól van összerakva :))
      https://www.youtube.com/watch?v=z42GrmR4U2Y
      Vagy akár itt van ez is:
      https://www.youtube.com/watch?v=ZpA0l2WB86E

      Vagy Mozart (de ez csak szimfónikusokkal, mert csak zongorán olyan mint a melegített tökfőzelék...)
      https://www.youtube.com/watch?v=se_Swf7-68M

      És az is egy kis érdekesség hogy Walt Disney a Csipkerózsika meséjéhez Csajkovszkij Csipkerózsika keringőjét használta fel... Szóval ha az ember szemfüles, akkor hamar ráébred, hogy mindenki hallgat klasszikusokat... Legfeljebb nem tud róla. :D
      https://www.youtube.com/watch?v=J_oP2ltuNyk
      https://www.youtube.com/watch?v=vHB0o8G3sU8

      Nem mindenki kapcsolódik ki az ilyen zenére, untatni meg senkit nem szeretnék. :D Ennek ellenére szerintem most sikerült... :D

      Na igen a szúnyogokat nem nagyon várom, de legalább megint vannak színek, és ez több mint jó az én piciny kis lelkemnek. :D

      Puszi :D

      Törlés
  2. Ez egy tök jó díj, nagyon jó volt olvasni rólad :-D
    Jól mulattam itt-ott :-)
    Ja, és 11-re sejtettem, hogy Day kiérdemli :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen, a 11-es kérdés... Még csak év eleje van, de Day nagyon megadta az ívet. :D Magamról beszélni... Hmmm... Mindig érdekes kihívás. :D Általában a rossz hírekkel szoktam kezdeni, és a legrosszabb tulajdonságaimmal, csak hogy senkit ne érjen meglepetés. :)

      Törlés
  3. Akkor, itt is szeretném megköszönni a díjjat, amivel megajándékoztál. Viszont, még mindig tartozol nekem. :)

    VálaszTörlés